trening piłkarski dzieci

Pierwszy trening piłkarski – porady dla piłkarzy

Piłka nożna uwielbiana jest zarówno przez dzieci oraz młodzież, jak i dorosłych. Podstawą jest kompleksowe przygotowanie do treningu. Tylko wtedy możliwe jest szlifowanie umiejętności oraz rozwijanie pasji. Opisywana dyscyplina sportowa stwarza spore ryzyko wystąpienia kontuzji, więc warto jest dowiedzieć się, w jaki sposób uniknąć urazów. Poniższe wskazówki z pewnością będą stanowić spore wsparcie dla młodych zawodników! Jeśli interesują Cię sprawdzone porady dla piłkarzy, to świetnie trafiłeś

Rozgrzewka

Nawet amatorski trening piłkarski wymaga rozgrzewki. Dzięki niej możliwe jest przygotowanie mięśni do wzmożonego wysiłku. Stawy zyskują na elastyczności, co zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji. Rozgrywka bez rozgrzewki jest o wiele mniej efektywna. Właśnie dlatego warto przeznaczyć na nią kilkadziesiąt minut.

Strój sportowy

Strój piłkarski powinien wyróżnić się wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Ogromne znaczenie ma także stopień przepuszczalności powietrza. Materiały powinny być przewiewne i lekkie.  Dobrym wyborem jest strój piłkarski wykonany w 100% z poliestru. Warto zaopatrzyć się w tekstylia na każdą porę roku, które umożliwią przeprowadzenie treningów niezależnie od pogody. W sprzedaży znajdują się m.in. koszulki, spodenki, bluzy, kurtki przeciwdeszczowe, spodnie dresowe, getry, bielizna sportowa, ochraniacze na łokcie i kolana.

Obuwie

Pierwszym krokiem jest określenie miejsca rozgrywki. Obuwie musi zostać trafnie przystosowane do nawierzchni, gdyż tylko wtedy zapewni ono optymalny poziom swobody, wygody oraz bezpieczeństwa. Halówki przeznaczone są do gry wewnątrz obiektów. Lanki powstały z myślą o boisku wyłożonym trawą, a żwirówki ułatwiają przemieszczanie się na sztucznej nawierzchni.

Ochrona przed urazami

Bezpieczeństwo odgrywa bardzo ważną rolę podczas gry w piłkę nożną. Wiele osób rezygnuje z zakupu ochraniaczy na kolana lub łokcie. To ogromny błąd! Należy uwzględnić, że są to obszary szczególnie narażone na urazy i kontuzje. Oprócz tego warto jest zabezpieczyć łydkę i kość piszczelową.

Czas na regenerację

Zbyt wysoka częstotliwość treningów niesie za sobą skutki odwrotne do zamierzonych. Nawet osoby grające w piłkę amatorsko powinny pamiętać o tym, aby zapewnić sobie czas na regenerację.

Zbilansowana dieta

Trzeba mieć świadomość, że zbilansowana dieta odpowiada za wytrzymałość oraz sprawność organizmu.  Trening piłkarski to nie wszystko. Pożywienie jest źródłem energii, która jest niezbędna podczas rozgrywki. Osoby aktywne fizycznie powinny unikać używek, żywności przetworzonej, fast foodów, tłustych mięs i innych produktów, które negatywnie wpływają na zdrowie oraz samopoczucie.

Duża ilość płynów

Każdy człowiek powinien pamiętać o tym, aby każdego dnia wypijać około 2 l wody. Warto wiedzieć, że osoby trenujące wykazują wyższe zapotrzebowanie na płyny (nawet około 3 l dziennie).

Nawodnienie podczas gry

Mecz piłki nożnej bywa wyczerpujący fizycznie. Z tego względu nie można zapomnieć o nawodnieniu podczas gry. Znakomicie sprawdza się nie tylko woda, ale również napoje izotoniczne, które dodadzą sił i uzupełnią elektrolity.

Wyleczone kontuzje

Niejeden miłośnik sportu powraca na boisko zbyt wcześnie. Nawet, jeśli wydaje nam się, że kontuzja została całkowicie wyleczona, to rzeczywistość może okazać się zupełnie inna. Konieczna jest konsultacja ze specjalistą – ortopedą i fizjoterapeutą. Bywa tak, że pozornie niegroźny uraz wymaga kilkumiesięcznej przerwy w treningach. Pamiętajmy – zdrowie jest najważniejsze!

Systematyczne treningi

Rozwój umiejętności na boisku wymaga systematyczności oraz wielu wyrzeczeń. Właśnie dlatego wiele osób trenuje minimum raz-dwa razy w tygodniu. Oczywiście profesjonalni sportowcy muszą liczyć się z większą częstotliwością. Trening piłkarski powinien być dostosowany do celów sportowych.

Zobacz także:  ochraniacze piłkarskie – jakie są rodzaje? Jakie warto wybrać? Oraz ile powinien trwać trening piłkarski